تحلیل قیمت سکه ودلار
نوشته شده توسط : مجید زارعی

ابتدا نمودار بلند مدت دلار :

قبلاً تصویر این چتگال را در وبلاگ گذاشتم و به اهمیتش اشاره کردم. همچنین دلیل ایجاد گپ روی نمودار را هم چند بار توضیح دادم.

همونطور که در تصویر پیداست برای چندمین بار خط میانی چنگال قیمت دلار را حمایت کرد. این بار در حدود 3070. در واقع قبلاً به دلیل همین خط، هدف دلار را 3050 (با تقریب) می دونستم. قیمت بعد از تاچ کردن خط میانی مجدداً حمایت شد. بنابراین تا زمانیکه این خط میانی به پایین شکسته نشه، منتظر ریزش در دلار نباشید.

اما نمودار کوتاه مدت :

در نمودار کوتاه مدت دلار، چیزی شبیه الگوی دو قلوی کف (یا حتی سه قلو) دیده میشه که نشانه رشد کوتاه مدت دلار هست. البته برای تایید الگو، باید 3270 به بالا شکسته بشه. در واقع دلار در داخل یک باند 200 تومنی قرار گرفته که شکسته شدن کف یا سقفش جهت بازار را مشخص می کنه. شکسته شدن کف 3070 به پایین، باعث ریزش شدید دلار خواهد شد و شکسته شدن 3270 به بالا الگوی دو قلو با هدف 3470 را تایید می کنه.

با توجه به اینکه فعلاً سیگنال ریزشی در دلار دیده نمیشه، میشه فعلاً روند کوتاه مدت را صعودی در نظر گرفت. دلار ممکنه تا محدود 3160 الی 3180 افت کنه، در این صورت خرید کردن به امید رشد تا 3470 بد نیست ولی با این شرط که حد ضرر را 3150 قرار بدید و ریسکش را هم بپذیرید.

 

سکه :

در نمودار کوتاه مدت سکه الگوی سر و شانه کف دیده میشه و خط گردن هم به بالا شکسته شده. هدف الگو حدود 1190 هست. البته سر راه مقاومت خط روند نزولی هم وجود داره که اگه سکه بخواد به هدف 1190 یا بالاتر برسه باید این خط روند را به بالا بشکنه و اگر چنین بشه، اصلاً ممکنه روند کلی تغییر کنه.

بنابراین خرید سکه در قیمتهای منفی بد نیست البته با حد ضرر 1050. سکه زیر 1050 بیاد مجدداً نزولی میشه.

 

نمودار قرارداد آتی سکه :

تقریباً شبیه نمودار نقدی است و الگوی سر و شانه با هدف حدود 1218 داره والبته خط روند قدرتمندی سر راهش هست.

در صورت خرید حد ضرر 1070 .

تحلیل فوق نظر شخصی نویسنده بوده و مسئولیت هر تصمیمی بر عهده مخاطب می باشد.

 

 




:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهريور 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: